onsdag 23 januari 2008

Mannen 60 mil härifrån, jämt!


Så här är vårt liv tillsammans:
Måndag morgon 04.00 släpar vi oss upp och försöker att inte bli arga på varandra, svårt men nödvändigt. 05.14 avgår tåget och vi sitter i olika vagnar för vi har som vanligt glömt att boka biljetterna i tid så att vi får sitta bredvid varandra. Äter frukost ihop i bistron (faktiskt väldigt romantiskt). Efter två byten och sex timmar når han sin destination. Efter ynka 4 timmar når jag min. Vi jobbar som tokar till sen måndag kväll, sover 30 mil från varandra. Om jag orkar så åker jag och hälsar på honom på tisdag kväll (det är alltid värt det!). Han åker hem till skåne på onsdag kväll och stiger in i lägenheten... NU!... för nu plingade msn till i högra hörnet. Och jag sitter här, 60 mil ifrån honom och saknar honom för miljonte gången! Jag åker hem på fredag kväll, får en underbar lördag med honom och en ångestladdad söndag. För på måndag börjar det om igen...

Undrar just hur många tusentals mil det kommer att ta för mig att inse att pengar inte är allt (för det är därför vi gör det här)? Många till troligtvis, för det senaste lönekuvertet tar oss till Cancun i två veckor :)




Inga kommentarer:

 
/* Use this with templates/template-twocol.html */