fredag 6 juni 2008

Klassfest

Nästa helg åker jag till Övik på klassåterträff. Det är 10 år sedan högstadiet och alla klasskompisar från förr skall träffas och prata minnen. Det är ju bara det att jag träffat på nästan alla de närmsta sista tre åren, då jag bodde hemma i Övik. Det visade sig nämligen att det är bara tre personer som INTE är folkbokförda i Övik med omnejd och saker och ting har inte förändrats dramatiskt i Övik och jag tror att samtalen kommer att gå ungefär till på det här sättet:
- Ja, det är ju kul att vi fått en ny galleria i stan.
- och att vi blev valda till årets stadskärna i år igen, det är fan stort!
- Det gick inte så bra för MODO den här gången, trist...
- Jobbar du också på Hägglunds? Det gör jag också, och mina syskon och morsan och farsan och svågern och morfar och grannen. Tom grannens hund jobbar på hägglunds som securitashund. Fan, världen är jävligt liten!
- Gick du på statt i helgen?
- Nä, dit går man ju inte längre. Nu är det Harrys som gäller!

Inga kommentarer:

 
/* Use this with templates/template-twocol.html */