tisdag 27 maj 2008

Återfall

Nu har jag hållit mig på det torra ett tag angående bröllopet för det började verkligen stiga mig åt huvudet, men igår kunde jag inte riktigt låta bli att bridezilla mig lite; Jag ringde kommunen angående vigselförrättare. Så här gick samtalet:

-Örnsköldsviks kommun. Vad kan jag hjälpa till med?
-Ja, hej! Jag ska gifta mig borgeligt den 23 maj 2009. Visst bokar jag vigselförrättare genom er?
-Men lilla vän, vi har inte köpt almanackan för 2009 än. Återkom när det är ca två månader kvar till bröllopet.
-Ok... hej då...

Så var man nere på jorden igen...

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha, det var ju gulligt ;) måste le lite .. kan som inte sluta le.. det är ju ett tag kvar .. vi har bokat kyrka och allting mför länge sen .. åtminstone 4 mpnader sen, men vi har ingen aning om vem som blir våran präst för att vi ska gifta oss en söndag vilket inte är så vanligt så vi får inte välja de utan de får vi veta först sen när deras schema för de datumet är lagt, men ska komtakta dom i veckan och fråga om dom vet nå mer för jag börjar vilja veta det !

 
/* Use this with templates/template-twocol.html */